Byte och returer

Öppet köp 14 dagar

Har du köpt fel storlek och behöver byta... Byte till annan storlek eller färg är helt kostnadsfritt. Du kan välja nedan alternativ:

Alternativ 1.
Maila hello@purefemale.se och ange vilket ordernummer och vilken färg/storlek du vill byta till. Vi reserverar klänningen direkt och skickar den när vi har tagit emot din retur.
Alternativ 2.
Gör en ny beställning online på ditt önskade byte och gör en retur enligt ovan av produkten som inte passade. Är det en ny storlek eller färg beställd så syns det på din orderhistork och ingen returavgift debiteras.
Alternativ 3.
Notera storlek du vill byta till på din retursedel. När vi hanterat returen så skickar vi din nya storlek, om den finns kvar i lager.

Observera: Har du valt att betala med Klarna (faktura) så är det den första (originalfakturan) som gäller även för bytet. Det utfärdas alltså ingen ny faktura för bytet. Har du pausat/rapporterat retur för din faktura hos Klarna kan du enkelt ta bort det i Klarnas app eller sida så aktiveras fakturan igen och du kan betala den.

Vi godkänner inte bytesorder, d.v.s. byte från en vara till en annan.

Din retursedel hittar du i ditt leveransbekräftelsemail.

Är du osäker på vilken storlek du ska beställa så följ vår storleksguide "Hitta din storlek" som finns vid varje produkt. Det finns även plaggmått på varje produkt. Är du fortfarande lite osäker eller vill ha råd så hör gärna av dig till oss på hello@purefemale.se eller chatten som finns längst ner i vänstra hörnet så guidar vi dig.

Blev du inte helt nöjd med ditt köp så kan du göra en retur. Du har 14 dagars öppet köp efter att du tagit emot ordern. 

Alla produkter du returnerar måste vara i samma skick som de var när du erhöll dem. Returnerade produkter accepteras inte om de är använda, tvättade eller har hanterats vårdslöst. Etiketter måste sitta kvar. Varje plagg kontrolleras vid en retur.

Returavgifter, se nedan, den är densamma oavsett hur många varor du returnerar. Returfrakten debiteras i efterskott vid returåterbetalningen.

Om du får en felaktig eller felexpedierad vara kommer Pure female att stå för fraktkostnaden. Du som kund har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer till oss.

Så snart vi har registrerat din retur så får du en bekräftelse via e-post och din faktura/betalning justeras direkt. Att vi inte har registrerat din retur ännu behöver inte betyda att vi inte har tagit emot den, räkna med 10-15 arbetsdagar från det att du skickade din retur tills dess att du får en bekräftelse på din retur.

Ett tips! Om du har betalat via Klarna så ladda ner Klarna-appen (om du inte redan har), i den kan du välja att pausa din faktura, klicka på Rapportera retur. Då behöver du inte oroa dig för att din faktura hinner förfalla. När vi registrerar din retur justeras din faktura/betalning och kommer på nytt till dig i ett separat mail från Klarna (du får alltså ingen ny faktura, det är originalfakturan som gäller).
Länk till Klarna >

Returavgifter:  
Sverige   49 SEK
Danmark   49 SEK
Finland   49 SEK
Norge   49 SEK
Övriga Europa   69 SEK
Övriga världen   69 SEK

Reklamation

Har du mottagit en vara som visar sig vara felaktig? Meddela oss samt returnera varan inom 14 dagar. Maila kundservice hello@purefemale.se. och uppge vad som är fel med produkten och meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. När vi mottagit din reklamation och kontrollerat varans skick, godkänns den så krediteras din betalning.

Lätt att returnera och fria byten

Skriv ut och fyll i retursedeln som du hittar i ditt leveransbekräftelsemail. Packa varorna i lämpligt emballage. Använd gärna samma påse/kartong som du fick dina varor i. Lägg retursedeln i paketet och klistra på adresslappen som följde med i din försändelse på paketet. Lämna paketet hos ett Postombud.
Har du inte fått en adresslapp i din försändelse så hör av dig till oss.

När vi tagit emot och godkänt din retur justerar vi din faktura alternativt gör vi en återbetalning till kontot som du använde vid köptillfället.