Byte och returer
Öppet köp 14 dagar
Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att du har tagit emot din vara.
▪️ Retur ▪️ Byte ▪️ Returavgift ▪️ Reklamation ▪️ Återbetalning
Retur
Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att du tog emot din vara. Alla produkter som du returnerar måste vara i samma skick som de var när du erhöll dem. Returnerade produkter accepteras inte om de är använda, tvättade eller har hanterats vårdslöst. Alla etiketter måste sitta kvar. Varje plagg kontrolleras vid retur.
Gör så här för att returnera
Registrera din retur här: https://account.purefemale.se
Du loggar in enkelt med din e-postadress som du använde när du gjorde din beställning. Välj din order som du vill returnera och anledningen till returen.
Vill du byta till en annan storlek eller färg? Då kan du fylla i vad du vill byta till i kommentarsfältet/anteckningar (valfritt).
Sedan klickar du på "Begär retur".
Kort efter att du har registrerat din retur får du en QR-kod på SMS och e-post. Packa klänningen/klänningarna i lämpligt emballage, använd gärna samma påse/kartong som du fick dina varor i. Lämna din retur hos ditt PostNord-ombud och visa upp QR-koden så tar de hand om din retur.
Du kommer att få ett mail från oss när vi har tagit emot din retur och sedan ytterligare ett bekräftelsemail när din retur är hanterad och klar.
Återbetalning
Så snart vi har hanterat och registrerat din retur så får du en bekräftelse via e-post och din faktura/betalning justeras direkt. Att vi inte har registrerat din retur ännu behöver inte betyda att vi inte har tagit emot den, räkna med 2-3 veckor från det att du skickade din retur tills dess att du får en bekräftelse på din retur.
Ett tips! Om du har betalat via Klarna så ladda ner Klarna-appen (om du inte redan har), i den kan du välja att pausa din faktura, klicka på Rapportera retur. Då behöver du inte oroa dig för att din faktura hinner förfalla. När vi registrerar din retur justeras din faktura/betalning och kommer på nytt till dig i ett separat mail från Klarna (du får alltså ingen ny faktura, det är originalfakturan som gäller).
Returavgifter
Vid retur debiterar vi en returavgift beroende på land. Väljer du att själv stå för returfrakten debiterar vi självklart inte någon returavgift.
Returavgifter: | |
---|---|
Sverige | 49 SEK |
Danmark | 49 SEK |
Finland | 49 SEK |
Övriga Europa | 69 SEK |
Övriga världen | 69 SEK |
Byte kostnadsfritt
Att byta till en annan storlek eller färg är helt kostnadsfritt. Vi kan dessvärre inte godkänna bytesorder, d.v.s. byte från en vara till en annan.
Du har alltid 14 dagars öppet köp från det att du tog emot din vara. Alla produkter som du returnerar måste vara i samma skick som de var när du erhöll dem. Returnerade produkter accepteras inte om de är använda, tvättade eller har hanterats vårdslöst. Alla etiketter måste sitta kvar. Varje plagg kontrolleras vid retur.
Gör så här för att byta
Alt. 1:
Ange storlek och färg i kommentarsfältet när du registrerar din retur. Vi skickar ditt byte så snart vi har tagit emot din retur.
Alt. 2:
Gör en ny beställning online på ditt önskade byte och gör en retur enligt ovan av produkten som inte passade. Ange i kommentarsfältet när du registrerar din retur att du har beställt ditt byte online, så debiterar vi inte returavgiften.
Alt. 3:
Skicka ett mail till hello@purefemale.se och ange ditt ordernummer och vilken färg/storlek du vill byta till. Vi reserverar klänningen direkt och skickar den när vi har tagit emot din retur.
Observera: Har du valt att betala med Klarna (faktura) så är det den första (originalfakturan) som gäller även för bytet. Det utfärdas alltså ingen ny faktura för bytet. Har du pausat/rapporterat retur för din faktura hos Klarna kan du enkelt ta bort det i Klarnas app eller sida så aktiveras fakturan igen och du kan betala den.
Är du osäker på vilken storlek du ska beställa så följ vår storleksguide "Hitta din storlek" som finns vid varje produkt. Det finns även plaggmått på varje produkt. Är du fortfarande lite osäker eller vill ha råd så hör gärna av dig till oss på hello@purefemale.se
Reklamation
Har du mottagit en vara som visar sig vara felaktig? Meddela oss samt returnera varan inom 14 dagar. Maila kundservice hello@purefemale.se och uppge vad som är fel med produkten och meddela om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka. När vi mottagit din reklamation och kontrollerat varans skick, godkänns den så krediteras din betalning.